ALO 191 Uyuşturucu ile Mücadele Danışma ve Destek Hattı – EFOR Etkileşim Merkezi Yönetim Sistemleri

ALO 191 Uyuşturucu ile Mücadele Danışma ve Destek Hattı

Alo 191 Uyuşturucu ile Mücadele Danışma ve Destek Hattı, çok sayıda parlamenterin katıldığı törenle 8 Temmuz 2015 tarihinde kamuoyuna tanıtılmış resmi açılışı yapılmıştır. 7 gün 24 saat esasına göre hizmet vermektedir.

ALO 191 Uyuşturucu ile Mücadele Danışma ve Destek Hattı, uyuşturucu ile ilgili danışma ve destek hizmetlerinin doğrudan verildiği, kişiye uygun gerekli yönlendirmelerin yapıldığı, konuya ilişkin 7/24 danışmanlık hizmeti sunulan danışma ve destek birimidir. EFOR EMYS tarafından yönetilen ve Sağlık Bakanlığı‘mızın himayelerinde olan ücretsiz danışma hattımız sosyolog, psikolog, çocuk gelişim uzmanı, hemşire gibi sağlık profesyonellerinden oluşan 100’ü aşkın nitelikli personelin çalıştığı bir merkezdir.

Danışma Hattı’nda uyuşturucu kullandığını beyan eden kişilere bağımlılık risk değerlendirmesi yapılmakta, düşük ve yüksek riskli bireyler belirlenmektedir. Düşük riskli bireyler motivasyonel görüşme yapılarak aile hekimlerine, psikiyatri servislerine, öğrenci ise okulundaki rehberlik servislerine yönlendirilmektedir. Yüksek riskli bireyler ise kullandığı uyuşturucumadde hakkında bilgi verilip, tedavi için motivasyonel görüşme yapılarak psikiyatri servisine ve AMATEM’e yönlendirme yapılmaktadır.

Acil sağlık yardımı isteyen çağrılarda ise kişilerin doğrudan 112’yi araması istenmekte, aynı zamanda kişiden gerekli bilgiler alınarak 112 ile irtibata geçilmektedir.

Çocuklarından şüphelenen ebeveynlerden gelen aramalarda, çocuğun kullandığı madde bilgisi alınmaktadır. Yakınlarının (öğrencisi, çocuğu, eşi, komşu vb.) madde kullanımından şüphe duyan kişilere madde kullanımında görülebilecek davranış değişiklikleri, duygu durumu değişiklikleri, fiziksel etkileri hakkında bilgi verilmektedir.

Uyuşturucu kullandığını beyan eden kişinin talep etmesi halinde operatörler aracılığıyla kendisi için en uygun polikliniklerden randevusu alınmaktadır. Randevusu alınan kişiler, geri dönüş aramalarıyla bir yıl boyunca desteklenmektedir. Danışma hattı tarafından, kişinin sisteme dâhil olmasını müteakiben tedavi sürecinde isteyen kişi 1. Hafta, 15 gün. 1. Ay, 3. Ay, 6. Ay ve 12. Ayın sonu olmak üzere yılda en az 6 defa aranarak tedavi sürecinde destek olunmaktadır.